Prednášky a spíkri

Cesta do Nového Londýna v hre Frostpunk

Łukasz Juszczyk (Poľsko)
11bit studios / www.11bitstudios.com

Ak cesta k vytúženému cieľu nie je vopred nalinkovaná, môže sa vám zdať, že všetko je dovolené. To je síce lákavá predstava, ale len do istého bodu. Poďme sa rozprávať o tom, ako vytvoriť nástroje, ktoré vám pomôžu nezísť z umeleckej cesty a nestratiť sa počas snehovej búrky na expedícii do neznáma.

Łukasz Juszczyk je hlavným tvorcom v 11bit studios, kde koordinuje výtvarníkov a okrem iného pomáhal určiť umelecké smerovanie videohry Frostpunk, najnovšieho počinu štúdia. Pôvodne mal na starosti dizajn prostredia a osvetlenie. Tvorba Łukasza Juszczyka je inšpirovaná estetikou street artu. Tá si ho získala zaujímavými tvarmi, typografiou a kreslenými postavičkami.

 

Mikrosvety od Amanita Design

Jakub Dvorský (Česká republika)
Amanita Design / www.amanita-design.net

Jakub bude hovoriť o inšpirácii, procese tvorby a umení všetkých hier od Amanita Design. Dozvieme sa o ich podobnostiach a odlišnostiach, ako aj o filozofii a dlhodobej vízii štúdia.

Jakub je zakladateľ, hlavný herný návrhár a kreatívny riaditeľ v Amanita Design, českom oceňovanom nezávislom štúdiu, ktoré sa najviac zviditeľnilo tvorbou multiplatformových dobrodružných hier Machinarium, Botanicula a série hier Samorost. Štúdio pozostáva z niekoľkých individuálnych tímov, ktoré v súčasnosti pripravujú ďalšie štyri hry.

 

911 Operator – (Po)učenie z nehody

Bartłomiej Gajewski (Poľsko)
Jutsu Games / www.jutsugames.com

Videohra o ťažkej práci operátorov tiesňových liniek. Vašou úlohou je prijímať prichádzajúce hovory a adekvátne reagovať – dať pokyny prvej pomoci, poradiť a vyslať správny počet hasičov, policajtov, sanitiek a niekedy jednoducho hovor ignorovať.

Bartłomiej Gajewski je profesionálny vývojár videohier na plný úväzok od roku 2015, keď založil Jutsu Games. Popri vedení firmy a komunikácii s vydavateľstvami podporuje iných vývojárov tým, že investuje do nových skvelých projektov. V roku 2017 s tímom Jutsu Games vydal hru 911 Operator, ktorá sa stala jednou z najúspešnejších nezávislých videohier roku 2017. Okrem toho je Bartłomiej inštruktor bojového umenia, tanečník a majster so svetelným mečom.

 

Umenie v hre Old Man’s Journey

Clemens Scott (Rakúsko)
Broken Rules / www.brokenrul.es

Prednáška sa bude zaoberať procesom za kreatívnou réžiou videohry, pričom sa sústredí hlavne na vývoj vizuálov. Spomenieme obmedzenia, ktorým sme čelili, ako pomohli umeleckému smerovaniu a ako spolupráca pomohla posunúť celkovú úroveň produkcie. Budeme analyzovať inšpirácie zo skutočného života, témy videohry a premenlivý proces tvorby, ktorý im vdýchol život v hre, ktorá je osobná, ale zároveň určená pre všetkých.

Clemens Scott je jeden z piatich spoluzakladateľov viedenského herného štúdia Broken Rules. V štúdiu má na starosti vizuály a na ich poslednom projekte Old Man’s Journey pracoval ako kreatívny režisér a hlavný tvorca. Hoci Clemens pôvodne pracoval hlavne na vizuáloch, je z neho univerzálny tvorca videohier a asi neexistuje fáza vývoja, do ktorej by nebol zapojený.

 

Tvorba hardvérových hier

Robin Baumgarten (Veľká Británia)
Wobbly Labs / www.wobblylabs.com

Robin sa bude zaoberať úspešnou experimentálnou scénou hadvérových hier (hier s alternatívnym ovládaním) spolu s jej čudnými zlepšovákmi, divnými arkádami a novými ovládačmi, ktoré posúvajú hry do ďalšieho levelu. Porozpráva nám o svojej ceste s kritikmi uznávanou hrou Line Wobbler (ktorú si budete môcť zahrať na festivale!) od experimentu s pružinou na dvere až po výstavy v múzeách.

Robin Baumgarten je nemecký herný vývojár nezávislých počítačových hier, ktorý žije a pôsobí v Londýne. Pravidelne sa zúčastňuje game jamov, pričom pracuje na mobilných hrách a čudných, experimentálnych hardvérových ovládačoch, nesmierne ho baví umelá inteligencia, ako aj fotografovanie a cestovanie. Z tvorby mobilných hier postupne prešiel na vytváranie a prezentovanie vlastných hadvérových hier, ako napríklad Line Wobbler či Wobble Garden.

 

Attentat 1942

Jakub Gemrot, Lukáš Kolek (Česká republika)
Karlova Univerzita, Akademie věd České republiky

Attentat 1942 je jedinečná videohra, ktorá rozpráva príbeh nacistickej okupácie očami tých, ktorí ju prežili. Ponorte sa do atmosféry okupovanej Prahy prostredníctvom autentických záberov, prežite spomienky očitých svedkov v interaktívnych umeleckých komiksoch a analyzujte informácie zozbierané z rozhovorov s tými, ktorí prežili, aby ste odhalili príbeh svojej rodiny. Hra bola medzinárodne ocenená za spracovanie príbehu (nominácia nezávislého herného festivalu IGF, strieborná medaila na herných majstrovstvách GDWC). Je to prvá komerčne dostupná hra zo série Czechoslovakia 38-89 o kľúčových momentoch histórie Československa. Jej náučná verzia bola úspešne zavedená do stredoškolskej výučby v Českej republike.

Jakub Gemrot prednáša na Matematicko-fyzikálnej fakulte Karlovej univerzity, pričom sa špecializuje na vývoj počítačových hier. Dosiahol titul PhD. v odbore teoretická informatika a je hlavným programátorom hry Attentat 1942.

Lukáš Kolek je študent doktorandského stupňa na Karlovej univerzite a zameriava sa na počítačové hry a ich vplyv na hráčov. Špecializuje sa na výskum a vývoj hier so silnými sociálnymi či vzdelávacími aspektmi.

Písanie hry o realite

Pierre Corbinais (Francúzsko)
Studio Pixel Hunt / www.thepixelhunt.com

Prednáška zo zákulisia tvorby hry Bury Me My Love. Ako premeniť skutočné udalosti na fikciu a ako dať fikcii nádych reality.

Už osem rokov Pierre Corbinais (Pierrec) predstavuje experimentálne/inovatívne/alternatívne/čudné videohry na svojich webstránkach www.oujevipo.fr a www.ShakeThatButton.com. Je taktiež scenáristom videohier a pracoval alebo spolupracoval na viacerých naratívnych hrách ako napríklad Til Cows Tear us Apart alebo Bury Me My Love.

 

Ako vytvoriť videoherný trailer pomocou Unity

Gregorios Kythreotis, Daniel Fineberg (Veľká Británia)
Shedworks / www.shed-works.co.uk

Prednáška bude pozostávať z dvoch častí. Daniel v tej svojej ukáže nástroje, ktoré vytvoril v Unity pri výrobe trailera na najnovšiu hru Project Sable (pracovný názov). Gregorios bude hovoriť o použití architektonického dizajnu pri navrhovaní hry a o použití procesov, ktoré sú menej konvenčné dokonca aj pre skúsených herných dizajnérov.

Gregorios Kythreotis je spoluzakladateľ Shedworks, nezávislého herného štúdia v Londýne. Keďže študoval architektúru na University College London, zaujíma ho prepájanie architektúry a videohier.

Daniel Fineberg je v Shedworks technický riaditeľ. Spoločnosť založil s kolegami v roku 2014, keď doštudoval vysokú školu, takže nikdy v živote nemal ozajstné zamestnanie.

 

Čo je na prezentovaní hry pred vydavateľmi také strašné?

Callum Underwood (Veľká Británia)
Caffeine / www.caffeine.tv

Prezentácia videohry je veľmi osobný zážitok, ktorý je do veľkej miery odtrhnutý od reálneho sveta. Vo svojej prednáške Callum preskúma tento proces z pohľadu vydavateľa a dá vám tipy, ako zlepšiť akúkoľvek prezentáciu. Budú aj meme.

Callum je v Caffeine.tv manažérom pre Európu, loví talenty pre a je šéfom špeciálnych projektov v SUPERHOT. Predtým pracoval v Oculuse a v Inteli. Jeho úlohou je pracovať so skvelými vývojármi a pomôcť im k úspechu. Objavil sa v rebríčkoch GamesIndustry.biz 100 a MCV 30 pod 30 a radí mnohým spoločnostiam. V žilách mu koluje indie krv.

 

Každý sa môže stať slávnym hercom

Jindřich Skeldal (Česká republika)
Misterine / www.theatrevr.net

Theatre VR je jedinečný projekt vo virtuálnej realite, ktorý umožňuje hráčom stať sa divadelným hercom. Chceli by ste zažiť, aké to je byť slávnym hercom, hoci vás život zavial do inej profesie? Vďaka Theatre VR si predsa len môžete vyskúšať hviezdnu dráhu. Jindřich Skledal vám ukáže, ako sa stať protagonistom divadelnej hry pomocou virtuálnej reality a počítača. Jindřich sa vyvíjaniu videohier venuje vyše 20 okov. Jeho rozsiahle portfólio zahŕňa počítačové, mobilné aj konzolové hry, RPG-čka (7 Mages), strieľačky (Dreamkiller), adventúry (Fifth Disciple) aj endless runners“ (Fish Odyssey).

 

Ako začať s animáciou vo virtuálnej realite

Milan Grajetzki, Dario Seyb (Dánsko, Nemecko)
NVRMIND / www.nvrmind.io

Milan Grajetzki a Dario Seyb, tvorcovia AnimVR, predstavia divákom súčasné softvérové možnosti a nástroje animácie virtuálnej reality. Vysvetlia, ako prebieha ich práca, ukážu nedávne projekty vytvorené vo VR a budú diskutovať o budúcnosti imerzívnej technológie a o tom, aké nové možnosti prinesie animátorom. Súčasťou prednášky bude aj virtuálna realita naživo na pódiu a po celý čas budú veľmi vítané otázky z publika a otvorená diskusia.