no
1

Porota medzinárodnej súťaže krátkych a študentských filmov

Robert Morgan / Veľká Británia

Robert Morgan je režisér, spisovateľ a animátor, nominovaný na prestížne ocenenie BAFTA. Vyrastal v zakliatom anglickom mestečku Yateley. V chúlostivom veku troch rokov sa uňho po zahliadnutí snímky Fiend Without a Face (1958) prebudila vášeň pre kinematografiu. Stalo sa z neho čudné dieťa, posadnuté príšerami a všetkým, čo sa ukrýva pod skalami. Animáciu študoval na Univerzite tvorivých umení Farnham. Následne vytvoril sériu krátkych filmov, ktoré sa objavili na plátnach stoviek medzinárodných filmových podujatí vrátane festivalov Sundance, Rotterdam a Clermont-Ferrand. Pracuje na hraných aj animovaných filmoch a v súčasnosti zopár nových aj pripravuje. Býva v strašidelnom dome v Londýne.

Éva Katinka Bognár / Maďarsko

Éva Katinka Bognár je režisérka žijúca v Budapešti. Magisterské štúdium animácie na MOME (Akadémia umení a dizajnu Moholy-Nagya) ukončila s medzinárodne oceňovaným krátkym filmom Hugo Bumfeldt. V roku 2016 začala vyučovať na svojej alma mater a popri réžii a vývoji animovaných filmov pôsobí aj ako konceptuálna umelkyňa a ilustrátorka detských kníh.

Pavel Horáček / Czech Republic

Narodil sa v Českých Budějoviciach. Vyštudoval odbor teória a dejiny filmu a audiovizuálnej kultúry na Masarykovej univerzite v Brne. Vo svojej diplomovej práci sa venoval výrazovým prostriedkom a špecifickým animačným technikám, predovšetkým v českom animovanom filme. Tri roky pracoval ako programový riaditeľ na Medzinárodnom festivale animovaných filmov AniFest v Tepliciach. Od roku 2013, keď skončil AniFest, pracuje na programe pre MFAF Anifilm v Třeboni. Je iniciátorom a dramaturgom internetového portálu aniont.com, kde je voľne prístupná autorská animovaná tvorba. Dramaturgicky pripravoval tri DVD výbery českej animácie, vydané niekdajším Inštitútom animácie. Na výstave Ateliér Jiřího Trnky sa podieľal ako editor katalógu. Predfilmy a špeciálne programy animovaných filmov pripravuje pre české a zahraničné inštitúcie. Spolupracoval s Přehlídkou animovaných filmov v Olomouci, festivalom Animánie v Plzni. Publikuje o filmoch a animácii a zasadá v porotách medzinárodných festivalov.

Porota medzinárodej súťaže videoklipov

Kostas Pataridis / Grécko

Kostas Pataridis, tiež známy ako Navis, je členom demoskupiny ASD, ktorá sa od roku 1992 venuje výrobe audiovizuálnych zážitkov v reálnom čase. Vzdelanie nadobudol v oblasti elektronického inžinierstva a obrazovej diagnostiky. Pracoval ako programátor počítačových hier (2001 – 2007) a neskôr sa v londýnskej firme Seeper venoval novým médiám a ich využitiu v zdravotníctve. V poslednom čase sa Pataridis zaoberá algoritmickým dizajnom 3D kamier a rekonštrukciou vo virtuálnej realite v telavivskej spoločnosti Mantis Ltd. Intenzívne sa zaujíma o robotické videnie, výtvarné umenie, počítačovú grafiku a demoscénu. S veľkým nadšením sleduje aj VJ-ingovú scénu.

Heidi Hörsturz / Holandsko

Mediálna umelkyňa Heidi Hörsturz pracuje v oblasti audiovizuálnych predstavení, videoartu a zvukového umenia. Jej animácie, živé vystúpenia a inštalácie kombinujú súčasné umenie a modernú „trashovú estetiku“. Vydala sériu limitovaných soundartových platní a magnetofónových pások, ktorými skúma súvis medzi hlukom, umelým prísunom extrémnych vnemov a vizuálnymi asociáciami.
Jedným z tematických zameraní jej práce je túžba spoločnosti po extrémnych dávkach stimulov v časových intervaloch s čoraz menšou dĺžkou sústredenia. Pátranie po šokujúcich informáciách a sexuálnom obsahu, ako aj potreba farebných svetov navôkol sa pokúša nahradiť depresiu dnešnej doby.

Beáta Kolbašovská / Slovensko

Beáta Kolbašovská je slovenská umelkyňa pracujúca s novými médiami. Zameriava sa na in situ videoinštalácie, VJ-ing, živé a multimediálne vystúpenia. Interaktívne inštalácie, ktoré tvorí a kalibruje pre špecifický priestor a atmosféru konkrétnej udalosti, sú citlivo podfarbené paletou spoločenských podtónov. Vo svojej práci využíva na komunikáciu medzi umelcami a účastníkmi pominuteľné momenty. V rámci rôznych vystúpení tiež spolupracuje s inými umelcami, čím získava reflexiu na experimentovanie a otázky percepcie. Je zakladateľkou Nano VJ’s, vizuálnej značky, ktorá vytvára živé vystúpenia a experimentálne video a 3D mappingy. Spolupracuje so súčasnými tanečníkmi, divadlami, interpretmi, animátormi a hudobníkmi.

Špeciálni hostia

Barry Purves / Veľká Británia

Filmy Barryho Purvesa získali vyše šesťdesiat významných medzinárodných ocenení a boli nominované na Ceny Akadémie (Oscar) i Ceny Britskej akadémie filmového a televízneho umenia BAFTA. Barry má dlhoročné skúsenosti s prednášaním a vedením workshopov. O animácii, a predovšetkým o herectve v animácii, prednášal na vysokých školách po celom svete aj v najvýznamnejších amerických štúdiách, vrátane DreamWorks, PDI, Pixar a Will Vinton. Režíroval a animoval vyše 70 reklám, videoklipov, titulkových sekvencií a animovaných pasáží vo filmoch. V roku 2008 mu vo vydavateľstve Focal Press vyšla kniha Stop Motion: Passion, Process and Performance. V tom istom roku spoločnosť Potemkin vydala na DVD pod názvom Barry Purves: His Intimate Lives šesť Barryho filmov s komentárom a rozhovormi. V roku 2010 vyšla vo vydavateľstve AVA Publishing jeho druhá kniha Stop-motion. Ako člen poroty a konzultant pravidelne spolupracuje s rôznymi festivalmi.

Paul Bush / Veľká Británia

Paul Bush je filmový tvorca, známy najmä vďaka experimentálnej fázovej animácii. Za filmy, ktoré sa objavili na premietacích plátnach festivalov, kín, galérií, ale aj televíznych obrazovkách po celom svete, získal množstvo ocenení. V Spojených štátoch, Kanade, Slovinsku, Poľsku, Maďarsku a Spojenom kráľovstve sa nedávno odvysielali aj retrospektívy, venované jeho filmovej tvorbe. V roku 1981 začal pôsobiť ako pedagóg a založil filmovú dielňu v južnom Londýne. Medzi rokmi 1995 a 2001 tiež vyučoval v odbore výtvarných umení na Goldsmiths College a od roku 2003 na Národnej filmovej a televíznej škole. Bush prednáša, vedie tvorivé dielne a učí v rámci mnohých umeleckých a filmových odborov po celom svete vrátane Univerzity v Lucerne, talianskeho Centro Sperimentale di Cinematografia a Kráľovskej akadémie umení. Momentálne vyučuje kurz výtvarného umenia na Harvardovej univerzite.

Hostia

Thomas Renoldner / Rakúsko

Thomas Renoldner pôsobí v oblasti hudby, maliarstva, filmu, umeleckej inštalácie a performance už od svojich šestnástich rokov. Na univerzitách v Innsbrucku a Salzburgu študoval psychológiu a pedagogickú teóriu, tiež maliarstvo a animovaný film na Univerzite úžitkového umenia vo Viedni. V roku 1994 natočil svoj diplomový film s názvom Rhythm 94. Od roku 2007 vedie animačné štúdio na Akadémii výtvarných umení vo Viedni. Jeho najnovší animovaný film Sunny Afternoon získal v roku 2012, okrem iného, čestné uznanie na devätnástom ročníku medzinárodného filmového festivalu Etiuda & Anima v Poľsku. Od roku 1998 Thomas uskutočnil niekoľko výskumných projektov o histórii animácie v Rakúsku. V roku 2010 vydal Rakúsky filmový archív pod názvom Die Kunst des Einzelbilds – Animation in Österreich 1832 bis heute  jeho najnovšiu publikáciu, ktorú pripravil v spolupráci so Sabine Groschup, Marou Mattuschka a Christianom Dewaldom. Thomas je kurátorom programov animovanej avantgardy na Medzinárodnom festivale nezávislých krátkych filmov vo Viedni od roku 2009, a od roku 2005 je tiež riaditeľom Jednodňového festivalu animácie vo Viedni. Thomas Renoldner patrí medzi dvadsiatich piatich odborníkov, ktorí v roku 2010 vytvorili zoznam päťdesiatich najlepších animovaných filmov v histórii Medzinárodnej asociácie animovaného filmu (ASIFA) pri príležitosti jej päťdesiateho výročia.

Milan Stančo / Slovensko

Narodil som sa na severnom pobreží Slovenska no momentálne existujem v hlavnom meste. Milujem vizuálne umenie a to aj študujem a robím. Založil som značku Pangea Boards kde spolu s chlapcami transformujeme naše znalosti a zručnosti do vizuálneho a hmatatelného umenia.

Yves Paradis / Kanada

Yves je kanadský animátor, ktorý študoval tradičnú a 3D animáciu v Montreale. Doposiaľ natočil tri krátke filmy (2 študentské a 1 nezávislý) a pomáhal s realizáciou ďalších dvoch nezávislých krátkych filmov. Momentálne žije v Nemecku, kde natáča nezávislé filmy a pracuje na voľnej nohe.

Yuka Maeda / Japonsko

Yuka Maeda je animátorkou z Hokkaido, Japonsko.

Yano Honami / Japonsko, Francúzska Polynézia

Narodila sa v roku 1991 v Japonsku. V roku 2013 študovala  ako výmenná študentka na Škole dizajnu na Rhode Islande. A v roku 2015 skončila Kjóto Seika univerzitu. V roku 2017 získala magisterský titul z Tokijskej univerzity umení na škole filmu a nových médií v rámci katedry animácie.

Vojtěch Domlátil / Česká republika

Český animátor, ilustrátor a grafický dizajnér. Asistent Jiřího Bartu na Západočeskej univerzite v Plzni.

Vasily Kiselev / Rusko

Vasily Kiselev sa narodil v roku 1984 v Leningrade, ZSSR. Zaujíma ho okolitý svet, problémy vnímanie, interpretácie a objavovanie farieb a pohybu. Vasily najprv pracoval s maľbou a aplikovaním a neskôr postupne prešiel k bábkarstvu a animácii.

Valya Karnavalova / Rusko

Valentina Karnavalova sa narodila 24.05.1990 vo Voroženi. Vyštudovala reštaurovanie vitráží na Petrohradskej štátnej umeleckej univerzite a taktiež aj Petrohradskú štátnu univerzitu filmu a televízie. V roku 2013 vstúpila do školského ateliéru animácie „SHAR”.

Tomoyasu Murata / Japonsko

Režisér, scenárista a producent Tomoyasu Murata v roku 2002 dokončil svoje magisterské štúdium na Tokijskej národnej univerzite výtvarných umení a hudby. Jeho absolventský film Nostalgia, ktorý využíval bábky, získal prvú cenu v sekcii Animácia na piatom ročníku Japonského mediálneho festivalu 2001.

Tarafu Otani / Japonsko

Tarafu Otani je filmár. V roku 1977 sa narodil v Tokiu, Japonsko. V rokoch 2000-2005 pracoval vo filmovej produkcii ako grafický dizajnér. 2004-2006 Otani sa pridal do 6nin, čo je skupina filmárov, dizajnérov, hudobníkov a programátorov. Od roku 2008 začal aj on sám tvoriť.

Samaneh Shojaei / Irán

Získala bakalársky titul z výtvarných umení na Alzharskej univerzite a magisterský titul z animácie na Teheránskej univerzite umenia.

Roberto Voorbij / Holandsko

Roberto Voorbij (1974) žije a býva v Amsterdame, má bakalársky titul z vizuálnych umení a histórie umenia z Utrechtskej školy umení. Okrem iného navštevoval  kurz pokročilého sochárstva na Umeleckom inštitúte v Chicagu, kde v druhej polovici 90. rokov chodil na prednášky Iñiga Manglano-Ovalleho.

Rafael Sommerhalder / Švajčiarsko

Rafael Sommerhalder , narodený v roku 1974 vo Švajčiarsku, študoval filmovú réžiu na umeleckej škole ECAL v Lausanne a animáciu na londýnskej Royal College of Art. Žije a pracuje ako animátor/filmár v Zürichu, Švajčiarsko.

Peter Martinka / Slovensko

V roku 2015 Peter Martinka ukončil štúdium animácie na Vysokej škole múzických umení v Bratislave s absolventským filmom Skáčem!.

Peter Cabarka / Slovensko

Peter študoval animáciu na Akadémii animácie.

Pavel Alexashin / Rusko

Pavel Alexashin  je animátor z Ruska. V roku 2014 dokončil štúdium na Uralskej akadémii architektúry a umení. Momentálne študuje češtinu ako cudzí jazyk v Zlíne, Česká republika, s cieľom dosiahnuť titul magistra.

Patxi Exequiel Aguirre / Nemecko

Narodil sa v Argentíne a bol vychovaný vo Švédsku, Nemecku a Švajčiarsku. Patxiho skutočná národnosť patrí animátorskému rozprávaniu. Po vyštudovaní nemeckej Filmovej akadémie v roku 2015, pre Filmbilder natočil film Hrošík, robil reklamy a taktiež začal pracovať na hre.

Nika Zinoveva / Rusko

Nika Zinoveva je animátorka z Ruska. V roku 2014 dokončila štúdium na Uralskej akadémii architektúry a umení. Momentálne študuje češtinu ako cudzí jazyk v Zlíne, Česká republika, s cieľom dosiahnuť titul magistra.

Nicolás Petelski / Španielsko

Narodil sa v Buenos Aires, študuje výtvarné umenie na Polytechnickej univerzite vo Valencii, Španielsko. Momentálne zapísaný na Estónskej akadémii umení ako študent na Erasme.

Nikita Liskov / Ukrajina

V roku 1983 sa narodil na Ukrajine.

Martina Mikušová / Slovensko

Martina Mikušová vyštudovala animáciu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Bola ocenená rektorom. So svojim bakalárskym filmom Podstata navštívila Festival SICAF 2015 v Soule, Južná Kórea. Okupácia (ďalší film) súťažil na slovenskom festivale Fest Anča 2016.

Marta Magnuska / Poľsko

Žije a študuje v Lodži. Animátorka, režisérka, ilustrátorka. Vyštudovala redakčný dizajn a ilustráciu na Fakulte grafiky a maľby Akadémie výtvarných umení v Lodži.

Marko Dješka / Chorvátsko

Marko Dješka sa narodil v meste Osijek, Chorvátsko, v roku 1983. Počas štúdia animácie na Akadémii výtvarných umení v Záhrebe jeho študentský film Zabitý (2010) získal pozoruhodné uznanie na mnohých festivaloch. Jeho absolventský krátky film Satanov syn (2012)  vyhral divácku cenu na Festivale chorvátskeho animovaného filmu.

Marián Vredík / Slovensko

Momentálne freelancer . Od roku 2008-2014 štúdium na VŠVU, ateliér mal+by, prof. Klaudia Kosziba. 2013-Stáž na Famu, Katedra animované tvorby, Praha, Česká republika. 2012-Stáž na Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu, Poľsko.

Luca Tóth / Maďarsko

Luca Tóth, narodená v roku 1989 v Maďarsku, študovala animáciu na Škole dizajnu Moholy-Nagya (MOME) v Budapešti a na londýnskej Royal College of Art. Za svoj absolventský krátky film Vek odvahy dostala niekoľko ocenení, ako napríklad cenu poroty na festivale Annecy IAFF.

Liu Sha / Čína

Liu Shia sa narodila v roku 1988. Svoje štúdium v Akademickom centre výtvarných umení ukončila v roku 2013. Predtým pracovala ako umelecká pohybová grafička v rôznych súkromných spoločnostiach a v súčasnosti pracuje v Pekingu na voľnej nohe.

Konstantinas Danis / Litva

Konstantinas Danis nikdy neukončil štúdium na žiadnej univerzite a darí sa mu celkom dobre.

Julian Gallese / Kostarika

Julian sa narodil v roku 1992 na Kostarike a odvtedy sa snaží vytvárať animované filmy.

Jan Saska / Česká republika

Jan Saska (*1987, Prague) je českým režisérom animovaných filmov a autorom komiksov. Po absolvovaní  štúdia na Univerzite Tomáša Baťu v Zlíne (štúdium klasickej animácie) momentálne pokračuje v štúdiu na Filmovej a televíznej fakulte Akadémie múzických umení v Prahe (FAMU). Happy End je jeho absolventským filmom.

Irina Rubina / Nemecko

Vír života priviedol Irinu na tento svet ako Moskovčanku. Avšak vôňa čerstvých praclíkov ju dotiahla do Nemecka. Vrhla sa na umenie, potom sa ponorila do oceánu matematiky, ale nie nadlho. Zrazu sa ocitla na filmovej akadémii, kde šťastne pláva až doteraz…

Amanda Piller / Švajčiarsko

Amanda Piller je dizajnérka digitálnych a tlačiarenských médií z Friburgu, Švajčiarsko. Po piatich rokoch zaučenia a jednom pracovnom roku začala s bakalárskym štúdiom filmu so špeciálnym zameraním na 3D animáciu na Univerzite aplikovaných vied a umení v Luzerne, kde v roku 2015 aj štúdium dokončila.

Aggie Pak Yee Lee / Estónsko

Narodila sa v roku 1989 v Hong Kongu, kde získala bakalársky titul. Neskôr taktiež študovala animovaný film v Záhrebe a Budapešti. Vo svojej tvorbe sa inšpirovala sledovaním potenciálu hmoty a hravým vzťahom toku zvuku a obrazu.

Zdeno Hlinka / Slovensko

Zdeno Hlinka sa pohybuje na rozhraní medzi softvérovym developerom a digitálnym umelcom. Po dlhé roky sa venuje postupnému vývoju aplikácie na tvorbu živých video projekcií a klipov. V poslednom čase je opäť viac aktívny v online priestore a začal sa venovať tvorbe grafických aplikácií pre web. Zastúpenie na živých podujatiach vymenil za domácu tvorbu ktorá je otvorená stále novým technologickým postupom a tvorivým výzvam. Jeho vizuálny prejav osciluje medzi prvkami rannej estetiky net.artu, video glitchu, generativneho umenia a geometrickeho minimalizmu. Korene Zdenovej tvorby siahajú do demoscény, ktorá sa dá chápať ako aj digitálne graffity.

Vanda Gabrišová / Slovensko

Je produktová dizajnérka, ktorá sa v súčasnosti venuje prevažne grafickému dizajnu a tvorbe pre deti. Okrem toho rada šije, má vlastnú značku oblečenia a doplnkov Norm. Sem-tam vedie workshopy, na ktorých vznikajú produkty z plsti, ale jej šikovné ruky vedia vyrobiť hocičo aj z rôznych iných materiálov. Má rada kávu, jógu a svoje dve mačky Kucuki San a Noriku Fekete Dódi.

Táňa Zacharovská / Slovensko

Táňa Zacharovská vyštudovala sochárstvo a priemyselný dizajn. V hernom priemysle sa pohybuje 14 rokov, hlavne v oblasti 2D a 3D grafiky. V súčasnosti pracuje ako Art direktorka pre Pixel Federation a zároveň ako Bored Monkey vyvíja vzdelávaciu hru Garbage Gobblers.

Rudolf Glasnák / Slovensko

Rodičia mi dali meno Rudo a ja som si ho nechal. Život mi dal analytickú hlavu a ja si s ňou každý deň komplikujem život. Venujem sa digitalizácii spoločností a snažím sa chrániť ľudstvo pred možným vznikom reálneho Terminátora.

Rebekka Niederländer / Nemecko

Rebekka Niederländer študovala herný a mediálny dizajn na Vysokej škole dizajnu a informatiky. Podieľala sa na tvorbe Cubiverse, iOS puzzle hry, ktorá získala množstvo ocenení. V súčasnosti pracuje ako produktová a projektová manažérka spoločnosti Mixtvision.

Peter Ďurec / Slovensko

Volám sa Peter, aj keď ma tak okrem mojej mamy asi nikto nevolá. Chcem veľa vedieť, veľa vidieť a najlepšie to aj pochopiť. Preto rád zbieram informácie, komunikáciou aj médiami, čo vlastne aj študujem a už by som aj veru rád doštudoval.

Miro Straka / Rakúsko

Miro Straka sa narodil v roku 1990 na Slovensku, študoval architektúru, je ženatý, žije vo Viedni. Vytvoril hru Euclidean Lands sám, popri škole a práci. Umiestnila sa v editorskom výbere App Store, získala ocenenie „best of show“ na Konferencii herných vývojárov GDC 2017 a zlatú cenu na Pocket Gamer Awards. Vyslúžila si tiež množstvo ohromne pozitívnych recenzií od známych herných portálov aj zo strany verejnosti. Hru vydal Kunabi Brother, vývojár a vydavateľ medzinárodne uznávanej hry Blek, ktorý tiež pôsobí vo Viedni. Miro pracoval v rôznych medzinárodných architektonických a technických kanceláriách. V súčasnosti je technickým riaditeľom projektov vo virtuálnej realite v spoločnosti innovation.rocks.

Mina Mileva / Bulharsko

Mina vyštudovala réžiu animovaného filmu na La Cambre v Bruseli a na Filmovej akadémii v Sofii. Jej študentské krátke filmy toho mnoho precestovali a získali veľa ocenení. V roku 1996 vstúpila do britského animovaného priemyslu, kde pracovala ako režisérka animovaných filmov/animátorka a producentka. Pracovala aj na celovečerných Disney filmoch, seriáloch, ktoré boli nominované na ocenenie BAFTA, hudobných videoklipoch a reklamách. V roku 2008 vo svojom rodnom Bulharsku, spolu s Veselou Kazakovou, založila produkčnú spoločnosť Activist38. Medzi ich uznávané dokumenty patria Strýčko Tony, Traja blázni a tajná služba a dokument Zviera stále žije, ktorý v Bulharsku rozpútal veľkú polemiku, no dostal sa do prestížnych výberov a získal medzinárodné ocenenia. Mina a Vesela pracujú na debutovom filme a pokračujú v produkovaní a režírovaní dokumentov a animovaných filmov.

Michal Ferko / Slovensko

Michal Ferko učí programovanie hier na Fakulte Matematiky, Fyziky a Informatiky, Univerzity Komenského (FMFI UK) od roku 2013. Okrem toho od roku 2016 pôsobí ako nezávislý vývojár vo vlastnom hernom štúdiu, kde momentálne tvoria akčnú 2D vesmírnu strieľačku.

Eva Šošková / Slovensko

Mgr. art Eva Šošková, ArtD. pôsobí na Katedre audiovizuálnych štúdií na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Počas štúdia sa venovala problematike filmového zvuku, ktorá ju priviedla na pole animovaného filmu. Špecializuje sa na slovenský animovaný film – jeho históriu i súčasnosť. Pravidelne publikuje vo vedeckých a odborných časopisoch (Kino Ikon, Slovenské divadlo, Homo Felix, Film.sk), spolupracuje na festivaloch Bienále animácie Bratislava a Fest Anča, venuje sa kurátorskej a popularizačnej činnosti. Na VŠMU viedla Seminár súčasného slovenského filmu a prednášku History of Slovak cinema v projekte Erasmus. V Slovenskom filmovom ústave sa podieľala na projekte digitalizácie ako historička. Aktuálne je na rodičovskej dovolenke a je členkou riešiteľského kolektívu grantu Slovenská kinematografia po roku 1989.

Matěj Smetana / Česká republika

Matěj Smetana patrí medzi vizuálnych umelcov, ktorí pracujú s pohyblivým obrazom v kontexte širšej výpovede koncepčne poňatých tém, kedy hranice medzi umeleckou výpoveďou, vedeckými pokusmi, ilustráciami prírodných javov či technologických princípov je veľmi krehká. Umenie Matěja Smetanu má niektoré príznaky, ktoré sprevádzajú vedecké objavy. Je to vytrvalosť, radosť z presnosti, uplatňovanie známych vzorcov za okolností, za ktorých ich pôsobenie ešte nikto nepreveril a túžba pozrieť sa na niečo, čo ešte nikto nevidel.

Mark Backler / Veľká Británia

Mark sa v hernom priemysle pohybuje už jedenásty rok. Pracoval pre spoločnosti ako EA, Lionhead alebo Sony, ktoré na trh priniesli napríklad tituly Harry Potter a Fénixov rád či Fable 2. Nedávno založil herné štúdiá Fourth State a Sketchbook Games a v súčasnosti pracuje na mnohonásobne oceňovanej naratívnej adventúre Lost Words. Jej dievčenská hrdinka sa túži stať spisovateľkou, zatiaľ čo sa pokúša vyrovnať so stratou starej mamy. V hre, odohrávajúcej sa medzi stránkami jej denníka a fantastickým svetom, sa odvíja príbeh z pera Rhianny Pratchettovej. Naratív je do hry zakomponovaný nezvyčajným spôsobom: aby hráč vyriešil úlohy, musí na slovách z denníka bežať a interagovať s nimi.

Marián Hrnčiar / Slovensko

Vznikol som v roku 1989 a pôsobím na tomto svete doteraz. Venujem sa predávaniu jabĺk a mením ľudom životy. Najviac ma baví zmrazovanie okamihov pomocou foto a video prístrojčekov.

Marek Plichta / Nemecko

Marek Plichta pôsobí ako herný dizajnér a umelecký riaditeľ v štúdiu Spaces of Play Berlíne. Je autorom bizarnej adventúry Future Unfolding, bláznivej fyzickej artovej hry Ordnungswissenschaft a relaxačnej skladačky Spirits. Každá z týchto sa u svetových kritikov stretla s nadšením. Vyučoval herný dizajn na Univerzite aplikovaných vied v Potsdame a v Nemecku tiež pracoval ako interaktívny dizajnér pre Telekom Laboratories. Marek je nadšencom experimentálnych médií a akejkoľvek formy fyzického pohybu.

Marek Hattas / Slovensko

Počítačový programátor, konzultant v neziskovom sektore, otec. V roku 2010 spustil s kamarátmi na opustenej lúke komunitno-evolučnú hru Hidepark. Pozor! Hra stále
beží.

Malvína Balvínová / Česká republika

Malvína vyštudovala film a divadlo na Filozofickej fakulte Karlovej univerzity v Prahe. Od ukončenia štúdia pravidelne publikovala články o animácii v rôznych časopisoch (Cinepur, Film a Doba, Loutkář, Revue filmového přehledu atď.). Spolupracovala s mnohými medzinárodnými filmovými festivalmi vrátane Medzinárodného filmového festivalu Karlovy Vary a Febiofest. V období od roku 2009 až 2012 pracovala ako dramaturgička a programová koordinátorka festivalu AniFest (Teplice), kde koordinovala animátorské tvorivé dielne a dodatočné premietania (AniFest Echoes). Pracovala ako dramaturgička pre dve DVD výbery českej animácie (Nultá léta, 2011 a Female Filmmakers, 2012), predstavovala českú animáciu na festivale RICA (Francúzsko) a bola členkou poroty na festivale Animania. V rokoch 2013-15 pracovala ako PR a marketingová špecialistka v Barrandov Studio. Od roku 2014 spolupracuje s Anifilm. Taktiež sa zúčastnila kurzu kreslenia a 3D počítačovej animácie a niekoľkých kurzov v Akadémii Českej tlačovej kancelárie. Vytvorila niekoľko animovaných krátkych filmov, z ktorých Metamorfózy v pohybu (2011) a Závislé vzťahy (2014) získali cenu v súťaži Aerokraťas.

Tamás Liszka / Maďarsko

Tamás študoval filozofiu, filmovú teóriu a intermediálne umenie v Budapešti a od roku 2003 pracuje ako animátor, filmový producent a distribútor. Je zakladajúcim riaditeľom Medzinárodného festivalu  animovaného filmu Anilogue a prednášajúcim mediálneho dizajnu na Metropolitnej univerzity v Budapešti, kde taktiež štyri roky pôsobil ako vedúci katedry. V súčasnosti pracuje na doktorandskom výskume o interaktívnej tvorbe filmov na Univerzite divadla a filmových umení v Budapešti.

Jaromír Plachý / Česká republika

Jaromír Plachý je výtvarník, tvorca animovaných filmov a herný vývojár. Je členom štúdia Amanita Design, s ktorým začal spolupracovať na hre Machinarium a následne pre nich vytvoril hru Botanicula. Jeho posledným projektom je hra Chuchel, ktorá by mala byť (teoreticky) dokončená v priebehu roka 2017.

Ján Šicko / Slovensko

Ján Šicko sa venuje tvorbe a výskumu vo sfére vizuálnej komunikácie a  nových médií, do roku 2009 vo vlastnom DevKid Studio. Okrem profesionálnej práce v oblasti grafického dizajnu a nových medií vedie na Vysokej škole výtvarných umení v  Bratislave MediaLab* – laboratórium zamerané na skúmanie hraničých polôh grafického dizajnu. Jeho voľná tvorba sa pohybuje od animácie cez VJing, mapping k interaktívnym inštaláciám a počítačvým hrám.

Jana H. Hoffstädter / Slovensko

Lektorka nemeckého jazyka, špecializuje sa na vzdelávanie dospelých. Okrem toho sa venuje prekladu, napísala knižku pre deti, a vôbec, furt si dačo píše. Voľakedy písala aj ako redaktorka denníka Sme, ale to je už skutočne dávno. Dnes občas prispieva do online magazínu Kurník. Okrem toho aj číta, vkuse na niečo pindá a je závislá na káve a cukre. Má 9-ročného syna Eda.

Jakub Jablonski / Poľsko

Jakub Jablonski sa narodil v poľskom meste Łódź v roku 1981. Študoval maľbu a grafiku na Vysokej škole výtvarných umení a titul v odbore animácie a špeciálnych efektov získal na Národnej filmovej škole v Łódźi. V roku 2008 sa stal členom Platige Image, kde momentálne riadi sektor CGI herných trailerov. Jakub je kreatívnym riaditeľom Juggler Games a hlavným umeleckým tvorcom My Memory of Us. Zilustroval román Jaceka Dukaja Vrana a nadizajnoval všetky vizuálne prvky pre Kinematograf od Tomeka Bagińskeho. V súčasnosti riadi a dohliada na umeleckú stránku CGI trailerov a filmových hier ako Total War: Warhammer 2, Frostpunk, Watch Dogs 2, Ryse Son of Rome či Hitman.

Ivana Šáteková / Slovensko

Vyštudovala maľbu na VŠVU v ateliéri Daniela Fischera. Okrem maľby sa venuje aj ilustrácii a výšivkám. Folklór je dlhodobo súčasťou jej tvorby, pracuje však aj s inými témami. Často sa vyjadruje k veciam, ktoré ju štvú a chcela by ich zmeniť. Večná slniečkárka s detským číslom topánky, vyťahujúc vtip z rukáva v akejkoľvek situácii. Rada kreslí a miluje kolotoče. Má trojročného syna Fedora.

Eliott Johnson, Matthew Warshaw / Veľká Británia

Eliott Johnson a Matthew Warshaw sú umelci a herní vývojári zo Spojeného kráľovstva, ktorí spolu tvoria Broken Fence Games. Pozadie majú vo výtvarnom umení, softvérovom inžinierstve a vizuálnych efektoch. A Light In Chorus bude ich prvou komerčnou videohrou.

David Fernández Huerta / Španielsko, Veľká Británia

David Fernández Huerta je vedúcim umelcom Ustwo Games, kde riadi ich nasledujúci, zatiaľ tajný projekt. Ako člen Ustwo Games pracoval na hre Monument Valley a VR adventúre Land’s End, ktoré sa u kritikov stretli s veľkým úspechom. Tvorba hier je jeho koníčkom už dvadsať rokov, z toho profesionálne ich vyrába už jednu dekádu. Študoval odbor ilustrácie a filmovej tvorby, a preto sa vždy snaží objavovať nové spôsoby, akými rozprávať príbehy, vytvárať svety a spájať ľudí tak, ako to dokáže len interaktívne médium.

Dan Da Rocha / Veľká Británia

Dan je výkonným riaditeľom Toxic Games. Vďaka zaručenej investícii hneď po dokončení vysokej školy sa pustil do tvorby oceňovanej nezávislej hry Q.U.B.E. a zostavil kompletné herné štúdio. O šesť rokov neskôr mu na konto pribudli ďalšie hry vrátane úspešnej Hue a pripravovanej Q.U.B.E. 2. Dan sa pravidelne aktívne zúčastňuje na podujatiach po celom svete. Mimoriadne rád sa delí o poznatky, expertízu a nové spôsoby, akými sa dá vo večne premenlivom hernom priemysle robiť biznis.

Broňa Schragge / Slovensko

Študovala grafický dizajn na VŠVU a aj animáciu na filmovej fakulte VŠMU, najlepšie však vraj kreslí milé detské postavičky a zvieratká. Dnes sa teda venuje najmä ilustrácii. Donedávna spolupracovala s občianskym združením Bol raz jeden človek a bola aj pri vzniku značky Hento toto. Okrem výtvarného, je jej veľmi blízky aj svet hudby, hrá na cello v rôznych hudobných formáciách. Miluje tenis, koláč ku káve a v kolektíve je všeobecne obľúbená.

Andrej Sýkora / Česká republika

Andrej Sýkora (1991) študuje audiovizuálne umenie a vedie produktový vývoj v technologickej firme. Venuje sa najmä interaktívnym médiám a procedurálnej generácií v umeleckej praxi, od roku 2016 pracuje v zakladateľskom tíme odboru herný dizajn na FAMU v Prahe.

Adam Wojciechowski / Poľsko

Adam Wojciechowski získal PhD v informatike, špecializácia: počítačová grafika a Videnie zo Sliezskej technickej univerzity. V roku 2014 získal titul DSc z informatiky z Czestochowej technickej univerzity. Od roku 1999 nepretržite pracoval na Inštitúte informačných technológií, Lodžskej technickej univerzite. Od roku 2016 zastáva pozíciu zástupcu dekana pre rozvoj a spolupráce podnikov na Fakulte fyziky, informatiky a aplikovanej matematiky na Lodžskej technickej univerzity. Od roku 2016 je taktiež podpredseda riadiaceho výboru GameInn v rámci Národného centra pre výskum a rozvoj. Je zástupcom rektora na Lodžskej Game Dev Cluster a fakultný zástupca dekana na ICT Central Poland Cluster. V súčasnosti je členom niekoľkých medzinárodných výskumných asociácií ako napr.: IEEE Computer Society, Association for Computing Machinery (vyšší člen). Je hlavným organizátorom Medzinárodnej konferencie o herných inováciách a Národnú súťaž vo vývoji hier. Taktiež je členom redakčnej rady Medzinárodnej konferencie o multimédiách, interakcii, dizajne a inovácií ako aj časopisu International Journal of Machine Graphics and Vision.